MENU

Beeindruckende Erfolge beim IB-Abschluss der zweiten internationalen Klasse am AGI

Mit herausragenden Leistungen haben die Kandidat/innen des zweiten Jahrgangs der International School Innsbruck am AGI sowohl die Österreichische Reifeprüfung als auch den internationalen Abschluss des International Baccalaureate Diploms bestanden. Alle zu den Prüfungen zugelassenen Schüler/innen der 8B haben die große Hürde dieses doppelten Abschlusses mit Bravour bewältigt.

Am Montag, den 6. Juli 2020, wurden den zweiten IB-Diplomanden des AGI im Rahmen eines Festaktes die Reifeprüfungszeugnisse und die Ergebnisse der International Baccalaureate (IB) Diplomprüfungen übergeben.

Die AGI-Schüler/innen haben bereits beim zweiten internationalen Abschluss an einer Schule Westösterreichs und damit Tirols exzellente Ergebnisse erreicht: Weltweit haben bei diesem Sommertermin 2020 ca. 165.000 Schüler/innen an den IB-Diplomprüfungen teilgenommen Mit einem Punkteschnitt von 36,7 liegen unsere IB-Diplomanden deutlich über dem weltweiten Durchschnittsergebnis (2019) von 29,8 Punkten. Eine AGI-Diplomandin konnte mit 45 Punkten sogar eines der 1% besten Ergebnisse der Welt erreichen!

Wir gratulieren unseren Maturant/innen mit IB-Diplom herzlich zu dem großartigen Erfolg und danken allen, die in den letzten Jahren dazu beigetragen haben!

IB Results Infographic 2020_1

Collecting our data for the IB Geography Internal Assessment

by Amelie Erricher, 7B

For the IB it is mandatory that the students write Internal Assessments (=IAs) in their respective IB subjects. For IB Geography, our topic for the IA was urban climate. To be exact, we had to find out how different surface properties modify urban heating in Innsbruck. To answer this question we had to gather our own data. Fortunately, we had professional support from a scientist from the University of Innsbruck, who provided us special equipment.

On Friday, 22nd of May, the IB geography students of the classes 7A and 7B met up at the AGI. We got our equipment and set it up. Then, we received some more important information before the first group headed out to start their first measurements. The route included the following stops: School’s yard, school’s garden, Landhausplatz, Annasäule, Marktplatz, Goldenes Dachl and Hofgarten. The classes were put into different groups. There were groups who took the measurements, groups who controlled the data and groups who documented the happenings by taking photos.

We had access to multiple measurement devices. Most of them work as follows: We had to choose a certain area where we wanted to take our measurements. By putting the sensors of the different devices above the selected areas, the devices measured a handful of different things. These include the different types of radiation, air temperature and humidity, wind direction and strength etc.

After a long day of data collecting, data controlling and documenting we were finished with the first part for our IAs. Everyone then has access to the data. Even though we had the same topic, everyone still needs to write their IA individually. It was a very tiring but also fun and instructive day.